Krótka charakterystyka monitorów dotykowych

Obecnie w sklepach znajdziemy monitory plazmowe i LCD dostępne w rozmiarach 22", 42”, 46", 55", 65", 103", które wyposażone są dodatkowo w specjalne nakładki dotykowe. Takie rozwiązanie sprawia, że klient może mieć bezpośredni kontakt z prezentacją wyświetlaną na monitorze.

To właśnie on swoim dotykiem decyduje o tym, co dokładnie chce zobaczyć czy przeczytać. Monitory dotykowe doskonale nadają się do prezentowania poszczególnych produktów, bowiem dają one w tej kwestii mnóstwo ciekawych możliwości – przykładem jest tutaj oglądanie danego produktu w 3D, od dowolnej strony. Jest to świetny sposób na ciekawe przedstawienie swojej oferty i dotarcie do klientów z czymś zupełnie nowym. Ponadto mogą one być wykorzystywane na wiele różnych sposobów. Z jednej strony mogą służyć do prezentowania produktów, a z drugiej można wykorzystać je do przygotowania stoiska na targach handlowych – wówczas wyświetlamy na nią swoją stronę internetową. Ekrany takie mogą być podzielone na kilka rodzajów, przede wszystkim ze względu na liczbę możliwych punktów dotyku. Pierwszą grupę stanowią ekrany OneTouch, które posiadają tylko jeden punkt dotyku. Ich funkcjonalność jest tutaj podobna do pracy ze zwykłą myszką komputerową. DoubleTouch to ekrany, które posiadają dwa równoczesne punkty dotyku, przez co ich funkcjonalność jest znacznie wyższa. Wymagają one zastosowania odpowiedniego oprogramowania, ale za to można z nich korzystać w podobny sposób, jak w przypadku ekranów dotykowych w telefonach komórkowych. Daje to bardzo ciekawe możliwości, pozwala na przykład na przesuwanie czy powiększanie i pomniejszanie zdjęć za pomocą dwóch palców. MultiTouch to ekrany oferujące funkcjonalność, której najczęściej oczekuje się głównie od stołów dotykowych. Mogą one posiadać aż 26 punktów dotyku, dzięki czemu z takiego urządzenia może jednocześnie korzystać wiele osób. Takie rzeczy są szczególnie przydatne właśnie na targach handlowych, gdzie z jednego stanowiska jednocześnie korzysta kilka potencjalnych klientów.

Dzięki przygotowaniu swojego stanowiska z użyciem takiej właśnie technologii firma otrzymuje możliwość dotarcia ze swoją ofertą do szerokiego grona klientów i zaprezentowania im między innymi swojego logotypu.